Jak pozbyć się gonitwy myśli przed snem wstać rano wyspana i gotowa do działania?

 

 

 

 

"No dobrze, ale przecież przed snem ja mam tak wiele do przemyślenia, tak wiele do martwienia i tak wiele problemów do wyolbrzymiania". Znasz to?

 

Mam dla Ciebie ćwiczenie, które wyciszy te najbardziej atakujące Cię przed snem myśli i uspokoi umysł przed zaśnięciem. To ćwiczenie jest jak maszynka przerabiająca rzeczy, które siedzą Ci w głowie i nie pozwalają spać w... plan działania.

 

To do roboty.

 

Weź kartkę i długopis. Przed Tobą sporo pisania.

 

Krok 1.

Zapisz na kartce WSZYSTKO, co krąży Ci po głowie (to będzie Twoja osobista i tajna lista goniących Cię myśli)

 

  • myśli

  • przemyślenia

  • pomysły

  • uczucia,

  • wspomnienia

  • rozterki

  • zmartwienia

  • problemy

  • sprawy "nie do rozwiązania" i te dużo prostsze, które siedzą Ci w głowie

  • itd

 

Pamiętaj! Nie oceniaj swoich myśli, nie oceniaj siebie. Puść ocenianie wolno, tylko zapisuj wszystko, co przychodzi Ci do głowy.

 

Zapisuj na kartce wszystko do momentu, aż poczujesz, że niczego nowego nie wymyślisz. Poczujesz, że to już wszystko (ale bez ściemniania)

 

Krok 2.

A teraz dopisz to, o czym zapomniałaś, odpowiadając na pytanie :

 

"Jeśli jest cokolwiek, o czym zapomniałam, co to jest?"

 

Krok 3.

Popatrz na listę goniących się myśli i przyjrzy się jej. Jest dłuższa, czy krótsza niż Ci się wydawało?

 

Krok4.

 

Przyjrzyj się bardzo uważnie każdej rzeczy - każdej myśli, która zaprząta Ci głowę (każdej, którą zapisałaś na kartce) i odpowiedz na pytania:

 

Czy cokolwiek mogę z tym zrobić?

Czy mam na to jakiś wpływ?

 

Jeśli nie - wykreśl to ze swojej kartki. Wymaż je. Nie wahaj się - wykreślaj.

 

Krok 5.

Spójrz na listę rzeczy, które zostały i zakreśl te które najbardziej Cię gnębią, które najbardziej spędzają Ci sen z powiek. Te, których nie możesz pozbyć się ze swojej głowy. Bez względu na to czy są to rzeczy poważne, czy błahostki. Zaznacz wszystko, co w tym momencie siedzi Ci w głowie najmocniej.

 

Krok 6.

Zrób plan działania. Spójrz na rzeczy, które zakreśliłaś.

Do każdej z tych rzeczy dopisz akcję/działanie, które musisz wykonać np. zapisać się do dentysty, kupić pastę do zębów, zrobić listę pomysłów na wakacje, zrobić listę pomysłów na obiad, zrobić plan dnia na najbliższy tydzień, zadzwonić do mamy, odpuścić, itd.

 

Narysuj tabelkę (2 kolumny). W pierwszej zapisz akcje/działania do zrobienia, a w drugiej termin (kiedy zobowiązujesz się to zrobić)

 

Kolumna 1 -Moja akcja

Kolumna 2 -Kiedy to zrobię?

 

Krok 7.

Teraz w skali 1-10 określ jak bardzo zajęty myślami jest Twój umysł w tej chwili (1-nie mam żadnych natrętnych myśli - jestem wolna, idę spać,

10- mam pełno natrętnych myśli)

 

Jeśli Twoja odpowiedź to 2 lub mniej - gratulacje! Weź głęboki oddech i... słodkich snów.

 

Jeśli Twoja odpowiedź to 3 lub więcej, odpowiedz sobie na pytanie:

Co pominęłam robiąc swoją listę?

O czym nie wspomniałam?

Czego nie zauważyłam?

 

Zapisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Zapisuj do momentu, aż poczujesz, że to już naprawdę wszystko.

 

Krok 8.

Popatrz na swoją nową listę i zastanów się, co możesz zrobić z rzeczami, które na niej zapisałaś.

 

Krok 9.

Wykreśl wszystko, na co nie masz wpływu, czego nie możesz zmienić

 

Krok 10.

Zakreśl te myśli, które najbardziej spędzają Ci sen z powiek.

 

Krok 11.

Powtarzaj to zadanie do momentu, kiedy Twój wynik na skali 1-10 będzie równy lub mniejszy od 2.

 

Krok 12.

Połóż lewą rękę na klatce piersiowej, a prawą na brzuchu. Zrób głęboki wdech i wydech (postaraj się robić wdech i wydech licząc za każdym razem do pięciu. Podczas wdechu poczuj, jak unosi się klatka piersiowa i brzuch (najpierw klatka, potem brzuch) i jak opadają (najpierw brzuch, potem klatka) z wydechem. Zrób jeszcze 5 takich wdechów i wydechów.

 

 

Świetna robota! A teraz leć do spania.

 

Rób to ćwiczenie, kiedy tylko poczujesz potrzebę. Choćby nawet codziennie.

 

PS. Jeśli czujesz, że potrzebujesz większego wsparcia, kliknij  TUTAJ i zapisz się na bezpłatną 15 min. konsultację.

 

 

 

Please reload

Wyróżnione posty

58 rzeczy, których prawdopodobnie o mnie nie wiesz (i możliwe, że nie chcesz wiedzieć...)

March 30, 2018

1/6
Please reload

Ostatnio dodane
Please reload